Ecommerce reporty v Google Analytics sú bez pochýb jednými z najčastejšie prezeraných reportov vôbec. Viete však rozlíšiť metriky Unique Purchases (Jedinečné nákupy), Transactions (Transakcie) a Quantity (Množstvo)?
Transactions (Transakcie)
Transakcia znamená, že užívateľ úspešne vykonal objednávku. V prípade, že jedna objednávka bude obsahovať len jeden produkt, hodnoty metrík Transactions, Unique Purchases a Quantity sa budú rovnať. V reálnom svete však objednávky obsahujú viacero produktov (rovnakých či rôznych), a teda tieto metriky budú mať rôzne hodnoty.
Unique Purchases (Jedinečné nákupy)
S metrikou Unique Purchases sa môžete stretnúť napríklad v produktovom reporte, alebo v reporte Product Lists. Všade ju však treba chápať trochu inak. Ukážme si to na príklade:
Na obrázku vidíte 3 transakcie, to je hádam každému jasné. S jedinečnými nákupmi to je trochu zložitejšie. Ak sa na to pozrieme z úrovne produktov, tak pre jablko bude mať Unique Purchases hodnotu 3, pretože jablko sa vyskytlo v 3 objednávkach (bez ohľadu na počet jabĺk v jednotlivých transakciách). Podobne to bude s banánom – hodnota Unique Purchases bude 2.
Ak sa na obrázok vyššie pozrieme z úrovne produktového zoznamu (v tomto modelovom príklade by sa produktový list mohol volať Ovocie), zrazu bude hodnota Unique Purchases 5, t.j. bude vyššia ako počet transakcií. Prečo 5? No jednoducho sa spočítajú hrušky s jablkami. Ehm, aby sme boli presní, banány s jablkami.
Pomer Unique Purchases/Transactions vám dá priemerný počet rôznych produktov, ktoré si zákazník kupuje v rámci jedného nákupu.
Quantity (Množstvo)
Metriku Quantity si ľudia často mýlia s metrikou Unique Purchases. Hodnoty týchto metrík sú v prípade mnohých e-shopov veľmi podobné. Problém nastáva, ak si zákazník kúpi viac kusov z jedného artikla.
V našom modelovom príklade na obrázku vyššie je hodnota metriky Quantity pre prvú transakciu 1, pre druhú 3 a pre tretiu tiež 3, spolu bolo teda predaných 7 produktov (4 jablká a 3 banány).
Pomer Quantity/Transactions vám dá priemerný počet produktov, ktoré si zákazník kupuje v rámci jedného nákupu.