Ako vizualizovať dáta z analýzy kľúčových slov?

analyza kw keyword research

Jednou z najväčších výziev, ktorým každý webový analytik čelí, je nájsť spôsob, akým vizualizovať dáta klientovi čo možno najzrozumiteľnejším spôsobom. Pri analýze kľúčových slov je táto potreba o to naliehavejšia.

Prečo vôbec riešiť vizualizáciu dát?

Analýzu kľúčových slov používajú pri svojej práci prevažne SEO a PPC špecialisti. SEO špecialisti pri návrhu architektúry webu, či pri vytváraní nového obsahu, PPC špecialisti pri vytváraní a optimalizácii PPC kampaní.

Netreba však zabúdať, že analýza kľúčových slov je tiež veľkým pomocníkom pre vedenie firmy. Predstavme si e-shop, ktorý predáva kuchynské vybavenie a bytové doplnky. Analýza kľúčových slov vie majiteľovi e-shopu našepkať, ktorým smerom by sa mohol uberať. Samozrejme, do rozhodovania vstupujú mnohé externé faktory, ako napr. sortiment dodávateľov a marža, ale vďaka analýze kľúčových slov majiteľ e-shopu vie, po akých produktoch je dopyt zo strany zákazníkov.

Zatiaľ čo vyššie spomenutí SEO a PPC špecialisti nemajú problém s čítaním (a hlavne pochopením) dát vo forme tabuľky v Google Sheets, klienti s tým častokrát problém majú, keďže nevedia, čo v datasete hľadať. A nalejme si čistého vína, kontingenčné tabuľky sú častokrát „vyšší dívčí“.

Data Studio dashboard pre analýzu kľúčových slov

Dlho som sa zamýšľal nad tým, ako vizualizovať dáta z analýzy kľúčových slov čo najzrozumiteľnejším spôsobom pre klienta. Môžete si v Exceli či Google Sheets navytvárať jednotlivé reporty, môžete pracne vytvoriť PDF, kde klientovi všetko „polopate“ vysvetlíte. A tam to väčšinou skončí…

Report v Data Studiu umožňuje klientom veľmi jednoducho vytvárať hĺbkové analýzy. Interaktívne filtre, či už drop-down alebo posuvníkové filtre pre numerické dáta, umožňujú vyselektovať z datasetu presne tú skupinu kľúčových slov, ktorá užívateľa zaujíma.

Pre tieto prípady som nadizajnoval dashboard v mojom obľúbenom Data Studiu, ktorý zobrazuje dáta z niekoľkých pohľadov. Dashboard obsahuje zatiaľ 4 stránky, a to:

  1. Celkový prehľad
  2. Sezónnosť
  3. Porovnanie short tail vs. long tail kľúčových slov
  4. Potenciálne príležitosti

Ďalším vylepšením dashboardu by mohla byť stránka pre potreby PPC špecialistov, prípadne SEO report, kde by boli dáta obohatené o údaje z Google Search Console.

Ak vás tento report zaujal a chceli by ste ho používať pre svoje analýzy kľúčových slov, template si môžete zakúpiť na stránke DataStudioTemplates.com, alebo ma kontaktujte.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *