Zmena jazyka v nejakom programe, alebo na webe by nemalo byť niečo, nad čím by sme sa mali nejako extra pozastavovať. V Google Analytics to však už nejednému užívateľovi zapríčinilo nejaký ten šedivý vlas. Poďme sa pozrieť na 3 spôsoby ako nastaviť jazyk v Google Analytics.
Nastavenie jazyka v Google účte
Jazyk v Google Analytics môže zmeniť tak, že zmeníte preferovaný jazyk pre váš celý Google účet. Tým pádom sa upraví jazyk vo všetkých Google službách, ktoré používate.
Nastavenie jazyka nájdete na adrese: myaccount.google.com/language
Ak sa po zmene preferovaného jazyka interface v Google Analytics nezmení ani po refreshnutí stránky, odhláste sa a znova prihláste.
Nastavenie jazyka v osobných nastaveniach Google Analytics
Druhou možnosťou je admin panel Google Analytics. Nastavenie jazyka nájdete v osobných nastaveniach účtu. Ak sa zmena neprejaví hneď, opäť sa odhláste a znova prihláste. Po prihlásení sa vám zobrazí Analytics už vo vami nastavenom jazyku.
Zmena jazyka pomocou URL parametra
Toto je môj obľúbený hack ak sa mi nechce meniť jazyk v nastaveniach účtu. Jednoducho do URL pred mriežku pridáte parameter hl s označením jazyka. Pre angličtinu bude mať parameter tvar ?hl=en, pre slovenčinu použijete sk, pre češtinu cs, pre ruštinu ru, pre španielčinu es, pre francúzštinu fr… A však to už poznáte.
Používajte angličtinu v Google Analytics
Ak vám môžem poradiť, pri práci s Google Analytics používajte angličtinu. Niektoré dimenzie a metriky sú v slovenčine pomenované dosť nešťastne, čo vás môže veľmi ľahko pomýliť pri vyhodnocovaní reportov.